.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آشتي درناي سیبری و مازندرانی در فريدونكنار

مدير كل حفاظت از محيط زيست مازندان گفت: به دليل عدم هماهنگي نسبي بين درناي سيبري پرورشي با درناي سيبري مهاجر زمستان گذران در تالاب فريدونكنار در حال حاضر درناي پرورشي به درناي مهاجر نزديك شده و با هم به حركات نمايشي زيبا مي‌پردازند. 

رسول اشرفي پور امروز در گفت‌وگو با فارس در ساري با اشاره به ورود موج جديد سرما به كشور افزود: يكي از عوامل اصلي تحركات فعالانه اين پرنده در منطقه، نزديك كردن شرايط اقليمي منطقه به منطقه زادآوري اين پرنده حفاظت شده در منطقه سيبري است.
وي از ورود قوهاي حمايت شده به آببندان‌هاي شهرستان بابل طي روز هاي گذشته خبر داد و اظهار داشت: با هدف كنترل، نظارت و پايش آب بندان ها درباره بيماري آنفولانزاي پرندگان در مناطق تحت مديريت و نيز به علت برودت هوا، 17 قطعه قوي حمايت شده به ( آبندان آغوزبن شهرستان بابل) وارد شده كه از اين تعداد 5 قطعه بالغ و باقيمانده به بلوغ نرسيدند.
اشرفي پور خاطر نشان كرد: در پي بارش برف در استان حدود 150 قطعه از انواع قو به مناطق دشتي، تالابي و آببندان‌هاي شهرستان بابلسر و فريدونكنار مهاجرت كردند.
مدير كل محيط زيست مازندان در پايان بيان كرد: يك قطعه قو گنگ و يك قطعه پليكان خاكستري كه مصدوم شده بودند نيز پس از مداوا جهت نگهداري به موزه علوم طبيعي شهرستان فريدونكنار تحويل داده شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.